fredag den 29. juni 2012

Skakmat

Der er nogle gange i livet hvor det ikke gør noget at være spillet SKAKMAT;)  En af de gange er, når man spiller skak med sin far og har drukket en halv flaske rødvin.  For det første: det skal være en god rødvin, helst en argentinsk eller spansk rødvin.  For det andet, så er det det vigtigt,  at musikken er stemningsfyldt og levende: Derfor cubansk musik, og for det tredje: Der skal være en god stemning, så betyder nederlaget ikke så meget;)

Grunden til at cubansk musik fylder en del i mit musikbillede er,  at min far har hørt det,  da han arbejde i New York, hvor han på en club hørte cubansk musik. Han tog så,  som man kan sige det, musikken med hjem som et eksotisk krydderi på tilværelsen, da han endelig kom tilbage til Danmark igen. Siden da, har huset altid haft en klang af cubanismo;)

Utallige gange har jeg, som barn danset hjemme i fars stue til cubansk musik og senere spillet skak med ham, mens musikken trådte lidt mere i baggrunden og samtalen og skakspillet kom mere i front.

Men musikken vil altid være i mit hjerte;) Her er et stykke cubansk musik, som jeg stadig elsker;)




Det bringer så mange herlige minder frem at lytte til dette vidunderlige nummer;)

Ved det godt, der er meget stor forskel på cubanismo og Dúné og jeg vil ikke sammenligne overhovedet.  Synes bare,  at det er lidt spøjst,  at jeg ELSKER disse to fantastiske bands;)

Buena Vista Social club  har desværre spillet deres sidste koncert og kom vist aldrig til København.

Men her er et fantastisk nummer,  som jeg elsker.   Det er mit ynglingsnummer fra Dúnés Echoes of december;)

Men tak for denne gang og hyg jer rigtigt meget;)

PS: Næste gang vil jeg skrive om,  hvorfor jeg elsker at løbe, og hvad jeg lytter til, når jeg løber, samt hvad der sker indeni hos mig, når kroppen er i bevægelse;)

Kram fra Majbritt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar