mandag den 8. april 2013

Hektiske 14 dage: DEL 3 : TRAIN, svinemørbrad og en al for meget øl i et glas jeg nærmest kunne svømme i! Hvad lavede jeg mon i AARHUS den 5/4-2013 !


Jeg tog et tog fra Roskilde klokken 13:20 ca.  Solen skinnede faktisk og mit hjerte hoppede og dansede over denne spontane tur. For Ja der var faktisk en grund til, at jeg tog til Aarhus her den 5/4- 2013 :) Det var en fredag, og der var mange med toget. Heldigvis var der plads i stille kupeen.



Billedet her er fra Vejle station taget igennem vinduet med mit iPone kamera.

ENDELIG i Aarhus, mødte der mig en forsmag på et af byens berømte kunstværker.  Faktisk bare inde i stations centeret har jeg taget dette billede.






 DETTE smukke værk minder om det store glas værk med forskellige favrer i Aarhus.

Jeg må have gået HENDES og MAURITZ tynd et par gange men så kom min veninde også og sammen tog vi ned til KLOSTERTORVET og spiste på cafe SVEJ. Jeg fik svinemørbrad med fløde sovs, og det var helt igennem fantastisk.

Derud over fik jeg også en øl, på størrelse med et svømmebassin!




Billedet taler vel for sig selv.

ENDELIG snart var det tid til det, vi skulle. GRUNDEN til at betale over 700 kr for en tur retur til Aarhus.

Vi havde lige pludselig travlt og skulle finde TRAIN ret hurtigt. Køen var nemlig blevet lang, da vi kom frem.

Vi havde stået noget tid, HAN kom gående med et stort følge og storisk svævede forbi os alle sammen. Jeg var lige ved at løbe hen til ham og give ham jordens største krammer, men min veninde holdte mig i øret og sagde: NEJ: VENDTE! Han forsvandt hurtigt ind af VIP døren og blev usynlig den næste halv anden time, bag glassets mørke.  Den næste kom gående fordi tættere på os, og jeg fik dog sagt: HEEEEEJ OLE.. " Han kvitterede med et smil og et hej, hvorefter dørene lukkedes bag ham og hans følge  men hov, hvor var de to andre?  IKKE til at sige!

ENDELIG dørende blev åbnet og mindst 100 piger inklusiv min veninde, og jeg stormede ind på TRAIN og til vores bitre ærgrelse, kom vi kun til at stå på anden række. Selv om vi havde været hurtige, var vi ikke hurtige nok alligevel. Skuffelsen lagde sig da lyset blev slukket og et sublimt opvarmningsband "Suzann and the Davies" gik på. Deres sange var tempofyldte og gode.
De fik også et kæmpe bifald.

LYSET slukkedes igen, og vi gik alle i ekstase da vi hørte de første velkendte keyboard toner begyndte at strømme ud over scenekanten og fortrylle os. JO det var opium for publikummet, og lige pludselig stod de på scenen badet i lyset. DÙNÈ , det bedste ROCK band jeg nogen side har oplevet var på!









Jeg må sige at det var helt ubeskriveligt fedt både at være i Aarhus og at høre dem igen.- Koncerten på VEGA var genial, og det var denne også. Den var helt unik, og stemningen var fantastisk.  Dúné leverer altid energi og tempo, samt humør, talent og checket stil. Det var en ubeskrivelig oplevelse, som var det hele værd:)

10 ud af 10 stjerner til Dúné for den oplevelse. 

Jeg var godt nok træt, da mit nattog kørte ind på Roskilde station klokken 5 om morgenen,  og jeg skulle vendte en time til toget mod Kalundborg kom kørende på spor nummer et.

Fulderikkerne tumlede rund i deres brandert og mine neilonstrømper holdte ikke kulden ude. Heldigvis måtte jeg sidde på et døgnåbent pizzaria og få varmen den hele time inden toget gik. Da jeg kom hen på stationen igen steg solen så smukt op, og varmen kom tilbage i mine ben. Jeg har aldrig været så glad for at se et tog, som da mit tog kørte ind på spor 1, og varmen kom mig i møde, da dørene åbnedes.   Slumrende i toget sad jeg, og studerede menneskerne, der kom fra byturene. Deres glade og tilfredse udmattelse over for den morgenfriske frøken ved siden af, der var gået i seng klokken 22 for at skulle tidligt af sted. Kontrasten var slående.

I HOLBÆK klokken halv syv om morgenen opdagede jeg , at der gik en bus og til min store glæde, var der varme i bussen.  Da jeg så min seng efter at have hørt det første mågeskrig uden for mit vindue havde døgnet været en fantastisk oplevelse. INTET MINDRE!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar