søndag den 21. april 2013

HVOR SKAL VI HEN DU???

DETTE er et blog indlæg om fremtiden gemte veje og skjulte mørke hjørner samt den lyse stig, hvor solen skinner, og fuglene synger.


Hvor skal vi hen du??? 

Det sagde trolden HUGO fra computerspillet i ELEVATOEREN. Elevatoeren var et fredags program på den meget nye og spændende tv kanal : TV 2 i 80,erne. Jeg var en lille purk, der sad, og så det på vores sort/hvid fjernsyn i barndomshjemmet med fredagsslik og nej det var ikke en fladskærm. Det var en stor kasse, man skulle give et gok i nøden før, at det virkede.

Selv om jeg voksede fra at se Elevatoeren før programmet blev taget af sendefladen, så er vendingen: "Hvor skal vi hen du," meget sigende for min nuværende situation.

Jeg står uden arbejde og er nyuddannet web-integrator, samt jeg skal finde en bolig. Skillevejen er forude. Det kan gå grueligt galt, eller det kan gå godt.

Jeg har opdaget hvor svært det er at komme op om morgenen, når man ikke skal i skole eller på arbejde. Man skal virkelig have viljestyrke til at få sin hverdag til at hænge sammen. Jeg har fået rigtig meget respekt for folk, som virkelig mestre kunsten af få deres liv til at hænge sammen. Selv lærer jeg stadigvæk.

Mor sagde det meget godt: "Du er nødt til at få det store tandhjul til at fungere i maskinen før du kan få de små til at køre rundt."  Det har hun vel egentlig ret i! Problemet er bare nogen gange at komme hen til det store tandhjul.

UNDER alle omstændigheder: Lidt held er vel ikke at klage over.

Hvis nogen kender nogen, som skal bruge en web-integrator  i et web-bureau, så sig endelig til.

Næste gang skal min blog handle om noget så risikabelt, som paralleller mellem STAR WARS universet og  STAR TREK universet.  Følg med og se om det rent faktisk lykkes. Jeg tvivler, men vil prøve alligevel, fordi jeg har lyst. Jeg har altid haft lyst til at afprøve, om der er så stor forskel på de to universer.

HÅBER alle har en hyggelig aften og får en god uge.

HYG jer:) 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar